Mistrovství Evropy ve wakeboardingu – co, kde a kdo?
|Takovej ten čas, kdy se na jednom vleku sjedou všichni nejlepší wejkaři a wejkskejťáci, kteří spolu chtějí poměřit síly, právě přišel. Milán, město známé hlavně jako centrum módy, hostí již 20. ročník mistrovství Evropy a Afriky ve wakeboardingu a wakeskatingu. A protože Česká republika by ráda navázala na úspěchy z let minulých, opět nebude chybět ani její výprava!
Abychom si to trochu připomněli – v loňském roce se Mistrovství E&A konalo až po české wake sezóně, hostitelskou zemí byl totiž Egypt a tamní teploty tak dovolovaly uspořádání této akce až v Evropě deštěm zalitých měsících. Českou výpravu tvořilo celkem sedm riderů, přesněji 5 kluků a 2 holky startující napříč (skoro) všemi kategoriemi. A za zmínku stojí zejména úspěch Moniky Havránkové startující v kategorii do 15 let, která si domů dovezla rovnou bronz, 4. místo obsadila Veronika Holubová v kategorii Masters a nesmíme zapomenout ani na Patrika Hanese, který se v kategorii do 19 let probojoval až do finále a nakonec obsadil 7. místo! Koho by zajímalo víc informací o této výpravě, naleznete je v těchto článcích – odlet do Egypta, tréninky a report ze závodu.
Ale co tedy ta letošní Evropa? Je jubilejní, je v italském Miláně a koná se právě nyní, tedy od 12. do 18. srpna a my tu zase nechybíme. Českou republiku budou tentokrát reprezentovat tito rideři:
- Adam Lejsek (U15)
- Kryštof Huta (U15)
- Jan Bartoň (U19)
- Kryštof Wlosok (U19)
- Patrik Hanes (U19)
- Tomáš Buček (U19)
- Vojtěch Krčmář (OPEN)
Žádné české holčičí jméno se tento rok na evropské startovce neobjeví, ale my přejeme Monice Havránkové rychle uzdravení kolene a možná i dalším riderkám hodně štěstí, odvahy a úspěchů v příští sezóně, protože kdo ví…
Česká partička vyrazila do Milána již s předstihem, aby stihla potrénovat na místním vleku. Část to vzala vzduchem z Katowic, taky proč ne, když to mají kluci blíž do Polska než do Prahy 😀 . Druhá skupinka pak autem. Jejich cesta byla sice o něco delší, za to s neskutečným pohledem na švýcarské hory těsně po východu slunce. Tak jako tak jsme se sešli již 8. srpna ve Wakeparadise Cablepark, který celé mistrovství bude hostit. A i když za námi byla dlouhá cesta, hned se šlo trénovat.
[custom_gallery source=”media: 7785,7786″ link=”lightbox” width=”300″ height=”300″ title=”never”]
Stejně jako v již vzpomenutém minulém roce, jsou tréninkové dny před zahájením ME&A rozděleny do několika částí. Dopolední a odpolední část patří teamovým tréninkům, kdy každá federace si smí zarezervovat určitý počet 30 minutových bloků pro trénink svého teamu. Tyto bloky však následně sdílí i s dalšími federacemi. Přes oběd a ve večerních hodinách je pak vlek otevřen pro tzv. public riding.
[custom_gallery source=”media: 7787,7788″ link=”lightbox” width=”300″ height=”300″ title=”never”]
Obojí má své výhody i nevýhody. Na teamových trénincích jezdí jen závodníci, pokud se s vámi však do bloku přihlásí moc teamů, pak je na startovním mole moooc závodníků. Na to měl štěstí např. slovenský team. Jejich poslední teamový trénink s nimi sdílelo dalších 43 riderů ze států jako Izrael, Rakousko a Dánsko. K tomu se včera vyjádřil slovenský wakeskejťák Julius Lang úplně přesně – bylo to prostě jen další stání ve frontě, další public riding :D. V tomhle měla česká výprava štěstí a až na menší dohady s jinými teamy o způsobu tréninku (zda obsazovat každý unašeč vleku závodníkem nebo ne a jaký stanovit limit pro počet odjetých kol) šlapalo vše ok a jejich bloky team tréninků nebyly tak plné. V rámci public riding si závodníci kupují běžné jízdné na vlek. A jednoduše až si vystojí frontu, jdou na řadu. V Miláně je ale teplo a wakeboarding je zde zjevně populární, takže stát ve frontě za „red vesťákem“, který si jednoduše přišel tento sport taky vyzkoušet, závodníky neminul.
Poslední tři dny jsme tak trávili v areálu vleku na team trénincích, ježděním v běžném provozu vleku a koupáním, protože teploty zde se pohybují kolem 36 stupňů celsia a v kombinaci s bezvětřím je to pořádnej pařák. Na druhou stranu – to bezvětří je, oproti vyfoukanému Egyptu, velké plus pro konání závodu.